Lydnadskurs

Igår började jag och Pana en tävlingslydnadskurs. Mycket för att få tummen ur och åka till klubben och träna med andra hundar i annat än agility som är ganska så fartigt jämfört med lydnaden. Det är så nyttigt att låta henne öva på kontakt och att sitta och vänta. Hon är så himla mysig den lilla bruna. Hon är på i allt jag gör och hon älskar att få lära sig nya saker.

Man märker vad hon har vuxit och mognat, hon är fortfarande barnslig och är väldigt lättdistraherad men inte ens i närheten av vad det har varit. Hon klarade till och med att gå lite fritt följ fastän att de tränade agility på andra sidan staketet. Det är inte illa och jag blev väldigt överraskad över denna lilla tjej igår. Jag har inte tänkt någon vidare lydnadskarriär då jag själv inte har tålamod att stå still och öva små små detaljer utan agilityn och vallningen lockar fortfarande mer. Men men.. man ska aldrig säga aldrig.

Idag blir det till att åka till fårhagen och valla lite. Det kommer bli spännande då vi inte har vallat sedan vallkursen i början av Juni. Får se vad den "nya" Pana kan uppvisa idag.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jo, han är helt klart lättare än dom jag är van vid :)

Men Pipi.. ja hon var speciell saknar



Kollar faktiskt fortfarande schäfer, tur gybben e klok & säger stopp, för två hundar nu.. näää..



Det är väl inte fel att gå en kurs ibland, om inte annat för att få tummen ur :)

2010-08-19 @ 14:01:37
URL: http://pipi.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0