För mycket av det goda

Nu under sommaren har det blivit alldeles för mycket av det goda så nu är det en promenad på lunchen varje dag. Jag har en slinga som jag brukar gå och den tar ca 30 minuter, det är ganska lagom sen äter jag när jag är tillbaks.

Självklart är en ny ljudbok nerladdad i mobilen så jag kan lyssna under promenaden. Jag har legat lite lågt med ljudböckerna i sommar då jag har läst böckerna i pocketform istället. Den jag nu lyssnar på är den senaste med Mari Jungstedt som handlar om Kommissarie Anders Knutas på Gotlands polisen. Den är lika bra som de förra böckerna i samma serie jag har lyssnat på och även läst. 
Den farliga leken

"När den gotländska gymnasietjejen Jenny upptäcks av en modellagentur slungas hon in i en värld fylld av pengar, kändisfester och glamour. För den några år yngre Agnes har det inte gått lika bra. Också hon har drömt om ett liv i rampljuset, nu är hon på väg att tyna bort av svåra ätstörningar. Men tragedin väntar också den framgångsrika Jenny. Under en fotografering på den karga gotländska halvön Furillen utsätts hennes pojkvän, modefotografen Markus, för ett brutalt mordförsök. Jenny och Agnes är länge ovetande om att deras liv är inflätade i varandra. Men det finns någon som håller ögonen på dem. Någon som planerar att ingripa i deras öden. Kommer Markus att överleva? Och kan han hjälpa kommissarie Knutas att hitta gärningsmannen innan det är för sent?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0